Salgsbetingelser og Returbetingelser

Salgs- og leveringsvilkår:

Produktinformasjon/bilder
Alle oppgaver og data som finnes i XS Camping AS sitt produktinformasjonsmateriell og prislister kan bli endret/justert uten særskilt varsel. Forandringer som har funnet sted på allerede bestilte varer, vil kundene bli underrettet om. Det tas forbehold om feil i produktinformasjonen på web da dette kan endres fra produsent uten forvarsel. XS Camping AS er da ikke erstatningsansvarlig i etterkant.

Betaling
Alle ordre til privatpersoner forhåndsbetales før varelevering. I de tilfeller hvor alternativ finansiering ønskes, som betalingsutsettelse eller avbetaling, skal kontrakten være signert og godkjent før varelevering.

Faktura
Ved betaling med faktura samarbeider vi med KLARNA. For å betale med faktura må du angi ditt personnummer eller organisasjonsnummer, det vil da bli gjort en kredittsjekk. Forutsetningen for å betale med faktura er blant annet at du er folkeregistrert i Norge og over 18 år. Du kan ikke ha noen betalingsanmerkninger. Samtlige fakturaer sendes gjennom våre samarbeidspartnere, som omfatter Klarna, Visma med flere, og betaling skal gjøres til disse. Fakturaens betalingsvilkår er 14 dager. Ved for sen betaling vil det påløpe purregebyr og forsinkelsesrenter. Ved uteblivelse av betaling vil fakturaen bli overdratt til inkasso.

 

Frakt:

Vi bruker per i dag flere utvalgte selskaper for å gi deg den mest effektive transporten og leveringstid.

 

  • DHL Official:  Er  en av våre hovedtransportør av produkter. Leveringstiden er 3-7 virkedager fra utsendelsesdagen.
  • YT Europe: Leveringstid 14 - 25 virkedager fra utsendelsesdagen (Men noe lavere frakt kostnader)
  • Electric PostNL: Leveringstid10-35 virkedager fra utsendelsesdagen. (Gjelder produkter med innebygget batteri, førstehjelpsutstyr o.l) 

 

Returpolise:

Vårt mål her hos XS Camping AS er å tilby tjenester som gir fordeler til alle våre kunder. Vi håper at du er fornøyd med hvert av dine kjøp. I enkelte tilfeller kan det hende du ønsker å returnere en vare. Du kan lese vår returpolise nedenfor; vi vil gjøre alt vi kan for å hjelpe.

 

Angrerett og 30 dagers åpent kjøp:

Om du ønsker å angre på kjøpet ditt har du alltid 14 kalenderdager fra siste vare er mottatt. Det er "Angrerettloven" som regulerer plikter og rettigheter mellom forbruker og næringsdrivende..

Angrerettloven gir deg som privatperson rett til, uten ekstra kostnad, å sjekke produktet før det returneres innenfor angreretten. Er produktet kun prøvd eller sjekket på samme måte som man kan gjøre i en alminnelig butikk, så skal kunden ha hele kjøpesummen og frakt til kunden tilbakebetalt. Er produktet brukt (i angrerettsperioden) og dette har ført til en verdireduksjon på varen, vil foretaket gjøre et fradrag i kjøpesummen tilsvarende varens objektivt reduserte verdi, før resten av kjøpesummen og frakt til kunden tilbakebetales. Dokumentasjon på uforsvarlig og unødvendig undersøkelse av produktet som medfører verdireduksjon vil bli sendt forbruker pr epost.

Vi ber om at du ikke fjerner merkelapper samt behandler originalemballasjen/salgsforpakning godt.

Angrefrist gjelder ikke varer som av helse- eller hygieneårsaker ikke kan selges på nytt. (Klær og annet materiell som sitter tett på kroppen)

For at angreretten skal være gjeldene, må du gjøre en aktiv handling. Dette betyr i praksis at du ikke er påkrevd å løse ut sendingen ved for eksempel ordre som er sendt i postoppkrav, men du må selv be transportøren sende varen i retur til oss og du må selv betale returkostnadene. Hvis pakker kommer i retur til oss fordi du ikke henter den eller utfører en aktiv handling (ref punkt over) vil du bli ilagt et gebyr på kr. 500,- + frakt og returfrakt. Dette faktureres deg separat.

I tillegg til angreretten tilbyr xscamping.no deg som kunde 30 dager åpent kjøp! Det er slik at du kan føle det 100% sikker på ditt kjøp og er veldig kjekt når du er usikker på størrelse.

Åpent kjøp gjelder i 30 dager fra du mottok varen forutsatt at varen kan selges som ny. Dette innebærer at varen skal være uten synlige bruksskader (prøv gjerne for eksempel sekken innendørs) eller annen slitasje. Alle orginale merkelapper må være intakt og henge på produktet, og originalemballasjen må følge med. Vennligst ikke sett tape, frimerker, etiketter eller lignende direkte på originalforpakningen - da blir den skadet og taper seg i verdi. Husk å pakke din retur slik at den ikke skades under transport!

Åpent kjøp gjelder naturligvis ikke varer som av helse- eller hygieneårsaker ikke kan selges på nytt.

 

 Varer som kan returneres:

Varer som kan returneres / tilbakebetales eller byttes innenfor garantien* oppfyller følgende kriterier:
1. Feilaktige varer som er skadde, ødelagte eller skitnet til ved mottak.
2. Varer med feil størrelse/farge.

 

-30 dager for resten av produktene
Varer som kan returneres eller byttes innen 7 dager fra mottak må tilfredsstille kriteriene nedenfor:
1. Varer som ikke har møtt dine forventninger.
2. Varene må være uvaskede, ubrukte og med merkelapper intakt og uendret.
Merk: I slike tilfeller holdes kunden ansvarlig for fraktkostnader for retur.

 

Returforhold:

For varer uten kvalitetsproblemer: Sørg for at de returnerte varene er ubrukte og i originalemballasjen. Alle forespørsler om retur må autoriseres av vår kundeservice før varen sendes til vår returadresse. Vårt team vil ikke kunne behandle returvarer uten medfølgende returskjema.

Varer som ikke kan returneres:

Vi kan ikke motta varer i retur under følgende forhold:
1. Dersom garantiperioden på 30 dager er utgått.
2. Vaskede, brukte, ødelagte produkter eller produkter uten merkelapper.
-- Salgsprodukter, produkter til engangsbruk
* Kundens årsak: ikke lenger nødvendig, kjøpt ved en feiltakelse, ikke som forventet, ombestemt seg, e.l.

 

 

Før du sender inn en returforespørsel:

Dersom du av hvilken som helst grunn ønsker å annullere en bestilling etter at bestillingen er sendt ut, vil du måtte vente til du mottar pakken før du sender inn en returforespørsel, ettersom frakt over landegrenser involverer innenlands og utenlands tollklarering, og lokale og internasjonale budselskap.
Dersom du avviser pakken ved levering, eller ikke henter den leverte pakken fra hentestedet, vil vår kundeservice ikke være i stand til å vurdere situasjonen, og vil ikke kunne behandle din returforespørsel.
Dersom pakken returneres til vårt lager grunnet kundens personlige situasjon (Se detaljer nedenfor), vil ikke kundeservice være i stand til å akseptere pakken eller betale tollavgifter. 
Vennligst merk at ingen refusjon vil utbetales i slike situasjoner. 
Detaljer for kundens personlige grunn: 
Feil adresse / ingen mottaker 
Ugyldig kontaktinformasjon / ikke svar på leveringsanrop og e-postmeldinger 
Kunden nekter å godta pakke / betale avgiftsgebyr / fullstendig tollgebyr 
Hentet ikke pakke innen frist

Returadresse og refusjoner:

Returadresses: Returprodukter må sendes til vårt lager i Kina. Kontakt alltid kundeservice for å få returadressen. Vennligst IKKE returner pakken til noen adresse som er angitt på forsendelsesetiketten til den mottatte pakken, vi kan ikke holdes ansvarlig hvis pakker blir returnert til feil adresse.
Refusjoner: Refusjoner vil utbetales til ditt kontonummer. Den originale fraktavgiften og forsikringen vil ikke refunderes.

Merk:

Dersom du ønsker å returnere et produkt, vennligst bekreft at du har mottatt pakken ved å kontakte kundeservice på epost eller telefon. Etter at du har kontaktet oss og gitt nødvendige opplysninger (ordre nummer / bestillings nummer) vil Kundeservice godkjenne returforespørselen i henhold til vår returpolise, garanti, produktstatus og bevis forsynt.

Forespørselsperiode for sporbare pakker
Vær oppmerksom på at alle budselskap bare godtar forespørsler som er sendt inn innen forespørselstiden. Hvis du vil kontrollere statusen til pakker du ikke har mottatt, kan du kontakte kundeservice innen denne perioden. Vi takker for ditt samarbeid.
* DHL Official: 3 - 7 virkedager fra utsendelsesdagen
* YT Europe: 14 - 25 virkedager fra utsendelsesdagen 
* Electric PostNL: 10-35 virkedager fra utsendelsesdagen

Oppfølging og gjennomgang av pakkelevering:
Vi sender deg en oppfølgings-post for levering etter en viss forsendelsesperiode, og inviterer deg til å dele handleopplevelsen. 
* Vi håper du har hatt glede av vår tjeneste.
* Hvis du ikke har mottatt pakken ennå, kan du kontakte kundeservice for hjelp.
Dersom du trenger hjelp, vennligst kontakt oss.